Media społecznościowe zdominowały dzisiejszy świat Internetu. Utarło się nawet powiedzenie, że jeśli nie ma cię w mediach społecznościowych, to nie istniejesz 🙂 Ludzie poświęcają mnóstwo czasu na korzystanie z mediów społecznościowych, chcąc być na bieżąco z informacjami udostępnianymi przez innych. Nie jest też tajemnicą, że aplikacje czy witryny społecznościowe są projektowane w taki sposób, aby odwiedzający spędzali na nich jak najwięcej czasu.

Jeżeli social media mają tak ogromny wpływ na ludzi na całym świecie, to czy nie można byłoby zarabiać dzięki nim? Odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca. Jeżeli postanowisz zostać influencerem, to przygotuj się na sporo pracy.

Kim są influencerzy?

Krótko mówiąc, influencerem nazywamy osobę, która jest popularna w środowisku internetowym. Posiada ogromny wpływ na podejmowane przez ludzi wybory, szczególnie wśród grona swoich odbiorców. Influencerzy wykorzystują fakt, że będąc kojarzonymi w sieci, na przykład z nowinkami technicznym, mogą następnie reklamować przykładowo smartfony lub sprzęt komputerowy. Odbiorcy reklamy widząc znajomą twarz, chętniej decydują się na zakup takich właśnie przedmiotów.

Influencerzy dzielą się swoimi treściami za pomocą blogów, filmów na kanałach YouTube, wpisach w serwisach społecznościowych lub podobnych serwisach służących do dzielenia się informacjami z innymi. Co najważniejsze, takie portale muszą umożliwiać budowanie stałych relacji z klientami. Ostatnio często używanym rozwiązaniem jest używanie kanałów w aplikacji Discord, która jest czymś w rodzaju czatu grupowego. Właściciele kanałów mogą tam nie tylko komunikować się z fanami, ale również dają możliwość porozumiewania się między nimi samymi.

Co więcej, mogą oni łączyć różne media celem poszerzania grona odbiorców: prowadzić blog, udzielać się w mediach społecznościowych i przykładowo wrzucać materiały wideo na YouTube.

Kto może zostać influencerem?

W zasadzie każdy, choć naturalnie nie wszystkim się to uda, ponieważ nie każdy ma do tego predyspozycje. Od influencera wymaga się długotrwałego procesu budowania własnej marki i sporej dawki cierpliwości. Muszą złożyć się na to częste publikacje treści, na przykład na blogach, social mediach itp. Co więcej, powinien być na bieżąco z newsami z branży, którą się zajmuje i ciągle poszerzać swoją wiedzę. Jest mu to potrzebne, aby dzielić się swoją i doświadczeniem ze społecznością, jaką zgromadził.

Korzyści płynące z influencingu.

Aby bycie influencerem przynosiło jakieś korzyści, należy zgromadzić wokół siebie sporą grupę odbiorców. Następnie można przykładowo zarabiać na publikacji płatnych treści albo na artykułach sponsorowanych. Im większym autorytetem będziesz się cieszył w internetowym świece, tym chętniej będą czytanie lub oglądane udostępniane przez ciebie treści.

Kolejną możliwością jest korzystanie z portali łączących influencerów z reklamodawcami. Pozwalają one na znalezienie pasującego do profilu firmy influencera, który później będzie ją promował.

Propozycje dla przyszłych influencerów:

Własny blog.

To opcja polecana osobom, które po prostu lubią i potrafią pisać. Jeżeli twój warsztat pisarski jest w stanie przyciągnąć do siebie grono ludzi, to później możesz na przykład zająć się pisaniem pod zamówienie. Inną możliwością jest umieszczenie na blogu płatnej promocji produktów lub usług firmy, związanej tematycznie z twoją stroną.

Twojemu blogowi z pewnością pomoże dobre pozycjonowanie i reklama. Stąd znajomość nawet najbardziej podstawowych zasad SEO może zaprocentować w przyszłości. Inną metodą jest reklama twojego bloga w mediach społecznościowych lub na powiązanych tematycznie witrynach internetowych.

Instagram.

Jeżeli lubisz robić zdjęcia, to dobrym pomysłem może okazać się założenie profilu na Instagramie. Ten serwis społecznościowy jest nakierowany na przekazywanie treści za pomocą zdjęć. Im są one atrakcyjniejsze dla odbiorców, tym więcej obserwujących uda ci się zebrać. Dobrym pomysłem jest także obserwowanie innych osób, ze względu na to, że mogą oni odwdzięczyć się tym samym. Ważne, aby twoja galeria nie zatrzymała się w miejscu i byłą ciągle rozwijana poprzez regularne publikowanie zdjęć.

TikTok.

Tę propozycję kierujemy do osób chcących i lubiących nagrywać krótkie filmiki. Podobnie jak w przypadku Instagrama dobrze jest obserwować innych, aby samemu zdobyć jak najwięcej obserwujących. Nagrywane przez ciebie filmiki powinny być zgodne z trendami. Dobrym pomysłem może okazać się nagrywanie filmów w duecie, z jakąś znaną osobą, co pomoże ci się lepiej promować wśród także jej odbiorców.

YouTube

To serwis pozwalający na umieszczenie filmów, jednak dużo dłuższych niż na TikToku. Zdecydowanie najlepsze będą długie filmy na konkretne tematy. Tutaj najlepiej sprawdza się marketing „wirusowy”. W przypadku stworzenia interesującego materiału użytkownicy będą przekazywać go między sobą. Taki sposób promocji online jest uważany za skuteczniejszą metodę promocji niż tradycyjna reklama.

Facebook.

Założenie fanpage na Facebooku jest chyba oczywiste 🙂 Z wykorzystaniem tego medium społecznościowego idą w parze zbieranie lajków za wartościowe wpisy i zapraszanie znajomych. To bardzo ciekawa możliwość, ponieważ na początku to ty będziesz zapraszał ludzi, a gdy zbudujesz swoją markę, to ludzie będą garnąć się do ciebie.

Twitch.

Twitch to platforma zbudowana pod kątem transmisji na żywo. Wcześniej wykorzystywana głównie przez graczy do transmitowania rozgrywek. Obecnie Można spotkać tam także inne materiały.

Ile można zarobić jako influencer?

To wszystko zależy od tego, jaki zasięg wśród odbiorców uda ci się wypracować. Duża ilość odbiorców to większy wpływ wśród widzów. Spora znaczenie ma także tematyka oraz rodzaj grupy odbiorców, do których kierujesz treść.

Zarobki influencerów są zróżnicowane, ale niekiedy są na tyle dobre, że pozwalają im utrzymywać się wyłącznie z działalności w Internecie. Takie zarabianie to głównie styl życia, stąd, jeśli nie chcesz rzucać wszystkiego na jedną kartę, możesz potraktować influencing jako sposób na dorobienie do tradycyjnej wypłaty. Nie musisz być gwiazdą internetu, by ktoś nawiązał z tobą współpracę. Niektóre firmy celowo wybierają mikro-influencerów, by promować się niższym kosztem.

Średnia Ocena: 4.0 z 5 (2 ocen)
5 gwiazd
0
4 gwiazdy
2
3 gwiazdy
0
2 gwiazdy
0
1 gwiazda
0
kimiko
admin

Własny blog

Prowadziłem kiedyś własnego bloga i wiecie co? To naprawdę trudna zajęcie, bo trzeba pisać nie tylko dobrej jakości teksty, ale też i wiedzieć jak się wypromować. Może kluczem do sukcesu powinna być specjalizacja w jakiejś dziedzinie? Blogów o podróżach i gotowaniu mamy już setki.

3 lata temu
johnny
admin

Gaming

Myślę, że niektórzy mogą spróbować swoich sił w e-sporcie. Gry komputerowe już jakiś czas temu przestały kojarzyć się z nerdami w piwnicach. Wirtualna rozrywka stała się przedmiotem rozgrywek w rękach profesjonalistów. Takie rozgrywki przyciągają mnóstwo chętnych osób, chcących oglądać transmisje.

3 lata temu

Review Influencing.