Spis treści
Jedną z wielu możliwości zarabiania w sieci jest druk na żądanie. Może on być dobrym pomysłem na biznes wśród osób chcących zajmować się sprzedażą, ale mających ochoty na trudnienie się drukiem i magazynowaniem towarów. Nie każdy przecież musi znać się na grafice i drukarstwie! Zresztą nie musisz kupować sprzętu ani zatrudniać gromady ludzi. To przypominałoby zakup gospodarstwa rolnego, gdy chce ci się jedynie napić mleka.
Czy to wszystko z czymś ci się to kojarzy? Owszem! Druk na żądanie można zaliczyć do jednej z form dropshippingu. Ty zajmujesz się promowaniem usługi i zbieraniem zamówień, a firma drukarska tworzeniem i wysyłką gotowego produktu. Zabierze się ona do pracy zaraz po wpłynięciu zamówienia od klienta. Wydrukuje zlecony druk, zapakuje go i wyśle. To brzmi bardzo atrakcyjnie, szczególnie jeśli chcesz zająć się jedynie pozyskiwaniem klientów, prezentowaniem im wzorów, a także działaniami marketingowymi i sprzedażą.
Jak zacząć przygodę z drukiem na żądanie?
Początki nie zawsze są takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Na wstępie wystarczy założyć sklep i znaleźć drukarnię. Techniczna strona będzie polegać na tym, że będziesz potrzebować oprogramowania oraz sposobu na przesyłanie zamówień do drukarni. Nie musisz być programistą i pisać skryptów do obsługi własnego sklepu. Istnieje wiele gotowych platform sprzedażowych. Do ciebie będzie należało: zakup hostingu, domeny i konfiguracja. Raczej nie jest to trudne, chociaż jeśli nie czujesz się na siłach, to możesz poprosić o pomoc kogoś doświadczonego.
Prezentacja produktów
Zastanów się, na czym chcesz robić nadruki. Oprócz tradycyjnego papieru mogą to być także płótno, odzież (szczególnie bluzy i koszulki), a także torby, kubki lub klapki. Swoje produkty dostosuj do grona odbiorców. Może chcesz trafić do grona specjalistów z dziedziny IT? Wydrukuj im koszulki na z dobrze znanym w środowisku tekstem „u mnie działa” i jakimś dowcipnym obrazkiem. Twoim celem mają być lekarze? Może zainspiruje się znaleziony w sieci humor medyczny?
Na stronie nie obejdzie się bez galerii przykładowych projektów. Najtaniej będzie wykonać je samemu przy pomocy darmowego oprogramowania, a dopiero kiedy twoje zyski wzrosną, możesz pokusić się o licencje płatne. Jeśli bardzo chcesz brać udział w sprzedaży nadruków, a brak ci talentu do opracowania wzorów, to zawsze możesz zatrudnić specjalistę. Skorzystaj może z jakiegoś portalu dla freelancerów. Wydruki powinny być dowcipne, błyskotliwe i zapadające w pamięć. Nie obejdzie się tutaj bez pokładów kreatywności, która przecież drzemie w każdym człowieku. Nie powielaj pomysłów, tylko wymyśl coś nowego.
Ciężka praca dopiero się zaczyna.
Myślisz, że już sporo się napracowałeś? Nic bardziej mylnego! W zasadzie techniczna strona nie jest tak bardzo trudna, jak działania marketingowe mające spopularyzować twój sklep wśród klientów. Konkurencja w branży jest ogromna. Jeśli nie przyłożyłeś się do poprzedniego punktu, to możesz mieć problem. Koszulek z dobrze znanym napisem o piwie jest chyba tysiące. Tak samo, jak i innych oklepanych wzorów. Jeśli jednak masz jakieś unikalne projekty to super. Teraz pomogę ci wymyślić więcej produktów. Określ, kto dokładnie będzie odbiorcą twojego projektu. Osoby pracujące w biurze? Super, może kubki? Młodzież? No to bluzy z kapturem itp. Możesz się zdziwić, ile osób kupiło wesoły kubek z papieżem na popularnym serwisie aukcyjnym.
Dobrze byłoby zamówić próbki produktów i zrobić im zdjęcia. To sprawi, że klient będzie widział, jak wygląda zamawiany przedmiot. Jeśli na stronie znajdą się jedynie obrazki wyjęte prosto z programu graficznego, całość będzie wyglądać sztucznie i odpychająco. Dlatego weź swoje koszulki, kubki, klapki, plecaki i inne rzeczy, które masz u siebie oraz zrób im dużo fotografii w korzystnym świetle. Jeśli chcesz, to poproś o pomoc znajomego fotografa. Twoje zdjęcia muszą świadczyć o wysokiej jakości produktów.
A jeśli o jakości mowa…
Wbij sobie do głowy następującą zasadę: o klienta nie walcz wyłącznie ceną! Jeśli będziesz sprzedawać produkty niskiej jakości i w niskiej cenie to trafisz do mało zamożnych klientów. Na nich raczej nie uda ci się dobrze zarobić. Inna sprawa jest taka, że niska cena idzie w parze z niską jakością wykonania. Czy ktoś będzie chciał dać innej osobie tandetę w prezencie?
Postaw na wysoką klasę sprzedawanych produktów. Daj się poznać klientom od jak najlepszej strony. Niech twoje produkty wyróżniają się na tle konkurencji solidnością wykonania. Klient, płacąc odpowiednią cenę za dobre wykonanie, z pewnością powróci do twojego sklepu i jeszcze poleci go znajomym.
Zrozum klienta.
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, to postaw się w roli swoich klientów. Czy obsługa twojego sklepu jest wystarczająco intuicyjna? Czy odpowiadasz na pytania i wątpliwości swoich kupujących? Czy informujesz swoich klientów o stanie ich zamówienia? A może twoi klienci są niezadowoleni z jakichś tylko im znanych powodów?
Postaraj się zebrać jak najwięcej opinii wśród klientów. Utwórz stronę na mediach społecznościowych, rozmawiaj z nimi i rozwiewaj ich wątpliwości. Jeśli pokażesz się im ze swojej ludzkiej strony, to zyskasz ich zaufanie. Czasami będziesz musiał przeprosić za jakieś wpadki, a niekiedy wysłuchać pretensji. Mimo to taki feedback od drugiego człowieka bywa wręcz nieoceniony.
Zbuduj własne „imperium”!
Budowanie własnej marki trwa już od pierwszych kroków. Jednak, gdy przez twój sklep przewinęła się już większa grupa klientów, może przyszedł czas, by pomyśleć na swoim logo? Taki firmowy znaczek wzmocniłby twoją rozpoznawalność i zbudował większe zaufanie do marki.
Z pewnością, by wybić się na wyższy poziom, będziesz musiał wejść w kampanie promocyjne przestawiające klientom twoje produkty. Co więcej, nie możesz zapomnieć o SEO, które pomoże ci dostać się na jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce. A im wyżej jesteś w wynikach wyszukiwania, tym bardziej jest prawdopodobne, że nowa osoba trafi na twoją stronę.
Dbaj o spójny wizerunek marki, nakreśl swoje cele i dąż do ich spełnienia!
Review Druk na żądanie..
You must be logged in to post a review.
Na druku na żądanie można zarobić, ale trzeba przebić się przez sporą konkurencję. Na dodatek taki biznes wymaga mnóstwo kreatywności, trzeba wymyślać ciekawe wzory, które przy przypadną go gustu klientom. Badziewia nikt od nas nie kupi.