Posiadaczom własnych stron internetowych często wydaje się, że aby zarabiać w sieci muszą zamieścić na nich płatną reklamę. Jest to dobry pomysł, ale nie warto ograniczać się wyłącznie do niego. Innym sposobem na sieciowy zarobek jest marketing afiliacyjny. Pomimo obco brzmiącej nazwy nie jest on niczym nowym. Wciąż się rozwija i posiada spory potencjał. Jego skuteczność można powiększać, prowadząc aktywność w mediach społecznościowych. W marketingu afiliacyjnym jesteś wynagradzany za efekt, najczęściej za zakup produktu lub usługi z wykorzystaniem twojego unikalnego linku. Taki sposób zarabiania może być dobrą alternatywą dla reklam Google.

Do kogo skierowany jest marketing afiliacyjny?

W zasadzie na afiliacji może zarabiać każdy. Wystarczy tylko zajmować się polecaniem produktów, towarów lub usług określonej grupie odbiorców w Internecie. Naturalnie marketing afiliacyjny skierowany jest do posiadaczy stron internetowych lub blogów. Mimo to nic nie stoi na przeszkodzie, aby promować jakąś instytucję wśród osób korzystających z mediów społecznościowych.

Obecnie ilość programów partnerskich potrafi przytłoczyć, ale jednocześnie daje to doskonałą okazję, aby wybrać coś pasującego dla siebie i swoich możliwości. Jeżeli nie masz własnej strony internetowej, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć taką stronę, dedykowaną właśnie pod taki program.

Jak działa marketing afiliacyjny?

Mechanizm działania jest dosyć prosty. Polega on na sprzedaży produktów dzięki korzystaniu przez klientów ze specjalnych linków. Taki link zawiera identyfikator partnera w programie i kieruje na stronę, która zapisuje odpowiednią informację w pliku cookie. Kiedy klient dokona zakupu poprzez odnośnik na stronie osoby promującej, wtedy taka osoba otrzymuje prowizję ze sprzedaży produktu.

Pamiętaj, aby reklamować produkty zgodne z tematyką twojej strony lub bloga. Jeżeli prowadzisz blog podróżniczy, to dziwne byłoby promowanie na nim książek technicznych lub firm świadczących usług finansowe.

Na twoją korzyść przemawia fakt, że możesz współpracować z wieloma partnerami. Dobrym wyjściem wydaje się także możliwość stworzenia kilku powiązanych ze sobą stron reklamujących wiele różnych produktów. Co więcej, taka dywersyfikacja klientów jest bezpiecznym rozwiązaniem, ponieważ zwiększa twoje szanse na zdobycie środków.

Wynagrodzenie w marketingu afiliacyjnym.

Sposób wynagradzania przez firmy zależy od warunków programu partnerskiego. Można wyróżnić trzy główne metody:

  • PPS Pay Per Sale – jest to klasyczny sposób wynagradzania polegający na przekazywaniu części przychodu z zakupu osobie polecającej.
  • PPC Pay Per Click – wynagradzanie polega na naliczaniu premii w zamian za kliknięcie, np. w reklamę.
  • PPL Pay Per Lead – tutaj kwota wynagrodzenia jest zależna od wykonania przez klienta jakiejś akcji. Może być to przykładowo wypełnienie formularza.

Pamiętaj o tym, że wysokość twojego wynagrodzenia będzie zależeć od twoich szeroko rozumianych umiejętności oraz ilości pracy, jaką włożyłeś w promocję. Z tego względu bardzo przydatna będzie wiedza z zakresu marketingu internetowego, pozycjonowania stron i funkcjonowaniu social media.

Wynagrodzenie za działania promocyjne można otrzymywać bezpośrednio na swoje konto bankowe lub poprzez PayPal.

Rozliczanie się z Urzędem Skarbowym.

W najkorzystniejszej sytuacji znajdują się osoby prowadzące działalność gospodarczą. Zazwyczaj posiadają oni księgową rozliczającą działalność firmy z urzędem skarbowym. W innej sytuacji znajdują się osoby fizyczne, które mogą rozliczać się na podstawie umowy o dzieło i otrzymywać formularz PIT z tego tytułu.

Pamiętaj, że nie każdy podmiot będzie prowadził za ciebie rozliczenia. Czasami będziesz musiał rozliczać się samodzielnie i samemu odprowadzać należny podatek do urzędu skarbowego. Szczególnie mamy tutaj na myśli współpracę z podmiotami zagranicznymi.

Inny aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest prawdopodobieństwo, że jeśli twoje wpływy będą regularne, to urząd skarbowy może domagać się założenia działalności gospodarczej. Wtedy niestety będziesz zobowiązany do odprowadzania należnych państwu składek.

Marketing afiliacyjny to wolność.

Możesz pracować, gdzie chcesz. Z tego powodu liczy się jedynie fakt posiadania dostępu do Internetu. Nie musisz przychodzić do biura, a równie dobrze możesz zarabiać, leżąc w ogrodzie na hamaku.

Z marketingu afiliacyjnego zawsze możesz zrezygnować. Jeśli nie będziesz chciał promować usług jakiejś firmy, to po prostu nie będziesz już tego robił.

Zawsze możesz wybrać nową grupę odbiorców. Ta ogromna zaleta pozwala ci docierać do coraz większego kręgu osób. Możesz przykładowo kierować swoją ofertę do graczy, następnie do ludzi biznesu, a jeśli chcesz, to szukać dalej. Prawdę mówiąc, możesz korzystać z tylu programów partnerskich, z ilu masz ochotę, a przed to docierać do różnego grona osób.

Co mają z tego firmy.

Delegując działania marketingowe do niezależnych partnerów, firmy zmniejszają koszty inwestycji w marketing. Zamiast samemu docierać do klientów, swoją ofertę kierują bardziej w stronę partnerów, którym płacą prowizję. Partnerzy firm wykonując tzw. dobrą robotę, otrzymują stosowne do swoich efektów wynagrodzenie. Motywuje to ich do dalszej współpracy.

Średnia Ocena: 4.0 z 5 (2 ocen)
5 gwiazd
1
4 gwiazdy
0
3 gwiazdy
1
2 gwiazdy
0
1 gwiazda
0
martini
admin

Rynek affiliacyjny to zajęcie dla profesjonalistów

Affiliacje mogą być dochodowym zajęciem, ale najpierw należy przygotować się na długi czas promowania określonych usług. No i oczywiście należy nawiązać współpracę z godną zaufania firmą.

3 lata temu
nelson
admin

Szkoda czasu

Niestety na rynku affiliacyjnym panuje paskudna sytuacja. Konkurencja jest spora, ciężko wyrwać coś dla siebie, trzeba także przeznaczyć sporo środków na wypromowanie się. Czy warto? Może tak, ale trzeba wziąć pod uwagę spore minusy takiego zajęcia.

3 lata temu

Review Marketing afiliacyjny..